Złota Jedenastka dla fanów futbolu – aplikacja JCommerce
Rozgrywki ligi belgijskiej stały się inspiracją dla ostatniego z projektów JCommerce – spółki sektora IT w Grupie INTROL S.A.. Specjaliści spółki wdrożyli najnowszą wersję gry przeglądarkowej dla fanów futbolu – Gouden 11. Klientem jest belgijski De Persgroep Publishing.
Zespół 10 programistów przygotowywał aplikację zarówno dla administratorów, jak i stronę dla graczy. Zadbali oni również o to, by wszystkie istotne informacje były importowane od zewnętrznych dostawców, takich jak Infostrada Sports oraz Global Sports Media. Podczas tworzenia aplikacji wykorzystano między innymi następujące technologie: Java, Maven, Freemarker, Spring, Hibernate, jQuery oraz CSS3.
Gra opiera się o popularną formułę, w której każdy z graczy wybiera drużynę złożoną z piłkarzy, a następnie obserwuje rozgrywające się w rzeczywistości mecze. Gracze otrzymują punkty za piłkarzy wybranych do swojej „złotej jedenastki” (za gole, asysty, formę drużyny oraz ujemne – za kartki, dopuszczenie do straty bramki). Na stronie mogą śledzić postępy w rankingach – globalnym, dla każdej kolejki spotkań, dla graczy z wybranej miejscowości, czy dla fanów jednego klubu piłkarskiego. Dodatkowo mają możliwość tworzenia lig prywatnych, do których zapraszają swoich znajomych, z którymi chcą rywalizować. Każdy gracz może dokładnie sprawdzić formę swoich drużyn na stronie zarządzania drużynami, gdzie dostępne są dokładne analizy osiągnieć piłkarzy. Gdy forma wybranego piłkarza nie satysfakcjonuje gracza, może go wymienić na piłkarza z ławki rezerwowych lub sprzedać i zakupić nowego.
Aplikacja jest w pełni zintegrowana z portalami społecznościowymi Facebook i Twitter. Umożliwia zalogowanie się do gry z poziomu portalu, zapraszanie znajomych, dzielenie się wynikami rozgrywek.
Gra dostępna jest pod http://gouden11.hln.be, niebawem uruchomiona zostanie jej wersja mobilna.
Źródło: www.jcommerce.pl